ՀՀ ոստիկանություն

ՀՀ ոստիկանությունն իրավապահ համակարգի մարմին է, որի պարտականությունն է հանցավոր եւ հակաիրավական այլ ոտնձգություններից պաշտպանել մարդու կյանքն ու առողջությունը, ինչպես նաեւ այլ իրավունքներն ու ազատությունները, սեփականությունը, հասարակության ու պետության շահերը:

Ոստիկանությունն իրականացնում է հանրապետության տարածքում օպերատիվ-հետախուզական եւ փորձաքրեագիտական գործունեության կազմակերպումը։ Ոստիկանությունը գործում է ՀՀ Սահմանադրության, օրենդրության եւ «Ոստիկանության» մասին ՀՀ օրենքի հիման վրա։ Այն ենթակա է Հանրապետության վարչապետին։ 2020 թ. հունիսի 8-ից ոստիկանապետը Վահե Ղազարյանն է։

Հայաստանի ողջ տարածքում անցկացվում է «Կանալ-խափանում» միջազգային հակաթմրանյութային գործողությունը․ ոստիկանություն

Հայաստանի ողջ տարածքում անցկացվում է «Կանալ-խափանում» միջազգային հակաթմրանյութային գործողությունը․ ոստիկանություն

Ոստիկանությունը հայտնում է, որ սոցիալական ցանցերում օգտատերերի կողմից շրջանառվում է տեղեկություն, թե ոստիկանությունն ուղեփակոցներ է դրել Երևան մտնող ճանապարհներին, և այս կապակցությամբ ներկայացվում են տարբեր պատճառաբանություններ: «Հայտնում ենք, որ սեպտեմբերի 11-ից 15-ը Հայաստանի տարածքում անցկացվում է «Կանալ-խափանում» միջազգային հակաթմրանյութային գործողությունը, որի համակարգման շտաբը գտնվում է Ղազախստանի Հանրապետության Ալմաթի քաղաքում: Նախատեսված է` ՀԱՊԿ պատասխանատվության գոտի մաքսանենգ ճանապարհով թմրամիջոցների ներկրման կանխում, թմրամիջոցների անօրինական շրջանառությամբ զբաղվող հանցավոր խմբավորումների հայտնաբերում, թմրամիջոցների անօրինական շրջանառության ֆինանսական հենքերի քայքայում, ինչպես նաև թմրամիջոցների, զենք-զինամթերքի ու պայթուցիկ նյութերի հայտնաբերում և առգրավում: Գործողությունն անցկացվում է Հայաստանի ողջ տարածքում և սահմանային բոլոր անցակետերում»,- նշվում է հաղորդագրության մեջ։
18:40 - 11 սեպտեմբերի, 2023
«Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը չի կատարում պայմանագրով նախատեսված պարտականությունները

«Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը չի կատարում պայմանագրով նախատեսված պարտականությունները

Երևանում, արդեն 10 տարի է՝ ավտոմեքենաների կայանման համար, բացի անվճար կայանատեղիներից, կան նաև վճարովի կայանատեղիներ, որոնք եզրագծված են կարմիր գույնով։ Այս կայանատեղիներից օգտվելու համար վճարումը կարելի է իրականացնել մի քանի տարբերակով։ Առաջին տարբերակի դեպքում վարորդները մի քանի ժամով կամ մեկ օրով կայանում են իրենց մեքենան ու դրա դիմաց վճարում։ Մյուս տարբերակը ամսական կամ տարեկան փաթեթ գնելն է․ սա նշանակում է, որ վարորդները իրենց վճարած ժամանակահատվածի համար հնարավորություն են ստանում մեքենան կայանելու Երևան քաղաքի բոլոր վճարովի կայանատեղիներում։  Սակայն վերջին շրջանում վարորդներից հաճախ կարող ենք լսել բողոքներ, որ հատկապես առավոտյան ժամերին վճարովի կայանատեղիներում կայանել չի ստացվում։ Բանն այն է, որ երբ վարորդները փորձում են մեքենաները կայանել, պարզվում է, որ  անհայտ անձինք տարբեր առարկաներով (աթոռներ, մետաղյա իրեր և այլն) փակել են կարմիրով եզրագծված կայանատեղին՝ անհնար դարձնելով կայանումը։  Ստացվում է, որ վարորդները գումար են վճարում, փաթեթ գնում, բայց ոչ միշտ են կարողանում վճարովի ավտոկայանատեղիներից օգտվել։ Եվ պատճառն ամենևին էլ այն չէ, որ այնտեղ արդեն այլ մեքենաներ են կայանված․ կայանատեղիներում պարզապես տեղադրված են իրեր, որոնք խոչընդոտում են այնտեղ մեքենաների մուտքը։ Infocom-ը փորձել է հասկանալ՝ որ կառույցն է պատասխանատու Երևանի վճարովի ավտոկայանատեղիներում անխոչընդոտ կայանում ապահովելու համար, կայանմանը խոչընդոտող իրերի առկայության դեպքում ով պետք է վերացնի խնդիրը, և իրավական ինչ կարգավորումներ կան։   Մեր արձանագրած խախտումները Մենք հուլիսի 8-13-ը՝ առավոտյան 7։30-9։30-ն ընկած ժամանակահատվածում, մոնիտորինգ ենք իրականացրել Երևանի Կենտրոն վարչական շրջանի տարածքում։ Շրջել ենք Աբովյան, Ամիրյան, Սարյան, Մոսկովյան, Կորյունի, Նալբանդյան, Խանջյան, Թումանյան, Սայաթ-Նովա, Չարենցի և Տերյան փողոցներում, ինչպես նաև Սախարովի և Հանրապետության հրապարակներում։ Արդյունքում արձանագրել ենք 6 դեպք, երբ վճարովի  կայանատեղիներում եղել են արկղեր, ինքնագլորներ, Քաղաքապետարանի կողմից բեռնաթափված շինարարական ավազ՝ առանց զգուշացման նշանի, մետաղյա իրեր և այլն։   Տերյան փողոց /արկղեր/    Մոսկովյան փողոց /Քաղաքապետարանը մայթերի վերանորոգման համար շինարարական ավազ էր լցրել կարմիր գծերի հատվածում, չկային նախազգուշացնող վահանակներ/   Թումանյան փողոց /աթոռներ և արկղեր/ Այս քարտեզի վրա կարող եք տեսնել Կենտրոն քաղաքի բոլոր վճարովի ավտոկայանատեղիները․ կապույտով են նշված այն փողոցները, որոնք ունեն վճարովի ավտոկայանատեղի, դեղինով նշված են փողոցները, որտեղ այցելել ենք մոնիտորինգի ընթացքում, կարմիրով առանձնացված են այդ փողոցների այն հատվածները, որտեղ վճարովի ավտոկայանատեղիներն են,  կանաչ կետերն էլ մեր հայտնաբերած խախտումներն են (սեղմելով յուրաքանչյուր կետին՝ կարող եք տեսնել արձանագրված խախտումները)։ Վարորդներից հնչող բողոքների և մեր անձանագրած դեպքերի համատեքստում առաջանում են մի քանի հարցեր, որոնց պատասխաններն էլ փորձել ենք ստանալ՝ արդյոք օրենքի խախտում չէ՞ կայանատեղիներում նման իրեր տեղադրելը, ո՞ր կառույցն է պատասխանատու կայանատեղիներում վերահսկողության և խոչընդոտների վերացման համար, կայանատեղիում խոչընդոտ տեղադրած քաղաքացիները ենթարկվո՞ւմ են պատասխանատվության։    Վճարովի ավտոկայանատեղիների սպասարկում․ մրցույթի հայտարարումից մինչև քաղաքապետարանի լիազորությունների անցում Ավտոտրանսպորտային միջոցների կայանման կանոնակարգման համար 2011 թվականին Կառավարությունը որոշեց օրենքով սահմանել վճարովի ավտոկայանման տուրքերը, իսկ 2012 թվականին Երևանի ավագանու որոշմամբ սահմանվեցին վճարովի կայանման նորմերը։  2012 թվականի դեպտեմբերին Երևանի քաղաքապետարանը հայտարարեց ավտոկայանատեղերի կազմակերպման ծառայությունների ձեռքբերման մրցույթ։ Գնման հայտարարությունում մրցույթի մասնակիցների որակավորման չափանիշների վերաբերյալ պահանջներում քաղաքապետարանը նշում էր, որ ծառայությունը մատուցող ընկերությունը պետք է ունենա 3 և ավելի տարվա աշխատանքային փորձ կայանատեղերի սպասարկման ոլորտում (GPS համակարգերով մոնիտորինգ)։ 2013 թվականի ապրիլին մրցակցային երկխոսության ձևով մրցույթում հաղթող ճանաչվեց «Լոկատոր» և «Փարկինգ սիթի սերվիս» ընկերությունների կոնսորցիումը։  Հետաքրքիր է, որ «Փարկինգ սիթի սերվիս» ՓԲԸ-ն պետական ռեգիստրում գրանցվել է 2012 թվականի սեպտեմբերի 27-ին՝ մրցույթը հայտարարելուց ընդամենը մի քանի ամիս առաջ։ Մրցույթը հաղթելու պահին, ըստ պետական ռեգիստրի տվյալների, ընկերության տնօրենն է եղել Վազգեն Հարությունյանը։ Իսկ կոնսորցիումի մաս կազմող «Լոկատոր» ՓԲԸ-ն պետական ռեգիստրում գրանցվել է 2007 թվականի ապրիլի 16-ին։ Մրցույթը հաղթելու պահին, ըստ պետական ռեգիստրի տվյալների, ընկերության տնօրենն է եղել Արման Խաչատրյանը։ Ընկերությունը զբաղվում է կառավարման համակարգերի ստեղծմամբ և ներդրմամբ, աշխարհագրական տեեկատվական համակարգերի (GIS) ոլորտին վերաբերող ծրագրային ապահովման մշակմամբ։ «Փարկինգ սիթի սերվիս»-ը 2012-ին հայտարարված մրցույթում հաղթելուց հետո պարտավորվեց  իրականացնել Երևան քաղաքի ավագանու սահմանած փողոցներում և հրապարակներում վճարովի ավտոկայանատեղերի պարտադիր կահավորում, էլեկտրոնային համակարգերի միջոցով կահավորում, ավտոկայանատեղերի տուրքի նկատմամբ հսկողության իրականացում, կարգավարի և շրջիկ կարգավարի գործառույթների իրականացում, համաշխարհային շուկայում առկա լավագույն տեսախցիկների տեսահսկմամբ Երևան քաղաքի վճարովի ավտոկայանատեղերում կայանած տրանսպորտային միջոցների անվտանգության ապահովում:  2014  թվականի հունիսին «Փարկինգ սիթի սերվիս»-ը  հայտարարեց ընկերության իր բաժնեմասերը վաճառելու մասին։  «Փարկինգ Սիթի Սերվիս» ՓԲ ընկերությունը, հաշվի առնելով վերջին ժամանակաշրջանում ընկերության գործունեությանը վերաբերող, մամուլում տեղ գտած շահարկումերը, բազմաթիվ քաղաքական և ոչ քաղաքական գործիչների՝ հավաքագրված ավտոկայանատեղի տուրքի 70%-ը ընկերությանը հանձնելու արդյունքում ընկերության գերշահույթ ստանալու հետ կապված տարբեր քաղաքական հարթակներում և ամբիոններում հնչեցրած, իրականությանը չհամապատասխանող կարծիքները և տեսակետները, հայտարարում է ընկերության բաժնետոմսերի վաճառքի մասին»,- ասվում էր հայտարարության մեջ: Արդեն 2016 թվականին «Փարկինգ Սիթի Սերվիս» ՓԲԸ-ի 100% բաժնեմասի սեփականատեր Տիգրան Հարությունյանն իր բաժնեմասերը նվիրաբերեց Երևանի քաղաքապետարանին։ Քաղաքապետարանն էլ որոշում ընդունեց «Փարկինգ սիթի սերվիս»-ի բաժնեմասերը հավատարմագրային կառավարման հանձնել «Լոկատոր» ՓԲԸ-ին և նրա հետ կնքել պայմանագիր մինչև 10 տարի ժամկետով։ Քաղաքապետարանը  նաև պարտավորվեց ստանձնել  «Փարկինգ սիթի սերվիս»-ի ակտիվների ձեռքբերման համար վերցված և դրանց համարժեք փոխառությունների մարման պարտավորությունը դրանք հեղինակավոր աուդիտորական կազմակերպության միջոցով գնահատելուց հետո։  2017 թվականին «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ի և Երևանի քաղաքապետարանի միջև կնքվեց ծառայությունների մատուցման պայմանագիր, որը վավեր է միչև 2026  թվականը։ Այս պայմանագրով, փաստորեն, արդեն քաղաքապետարանին պատկանող «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը շարունակելու էր իրականացնել վճարովի կայանատեղիների սպասարկումը։ Համաձայն նոր պայմանագրի՝ «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը բյուջեից տարեկան ստանում է 360  մլն դրամ՝ իր պարտավորությունները կատարելու համար։ Ըստ պայմանագրի՝ կարմիր գծերով նշված վայրերում կայանման համար վարորդները վճարում են առավոտյան 9-ից մինչև կեսգիշեր ընկած ժամանակահատվածի համար։ Գծանշման վայրերը որոշում է Երևանի ավագանին, իսկ վերահսկումը իրականացնում է «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը՝ տեսախցիկներով։ Կայանատեղիների մոտակայքում պետք է դրված լինեն վճարման տերմինալներ։ Եվ, որ ամենակարևորն է, պայմանագրի համաձայն, «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը պետք է ապահովի ավտոմեքնաների անխոչընդոտ մուտքն ու ելքը  կայանատեղի։    Կանգնակներ տեղադրելն օրենքով արգելվում է  Ավտոկայանատեղիներում անխոչընդոտ կայանում ապահովելու վերաբերյալ հարցերի պատասխանները ստանալու համար հարցում ուղարկեցինք Երևանի քաղաքապետարան։ Քաղաքապետարանը հարցմանը օրենքով սահմանված 5-օրյա ժամկետում չպատասխանեց, իսկ լրացուցիչ 30-օրյա ժամկետ չխնդրեց։ Այսպիսով, մեր հարցման պատասխանը ստացանք 2 օր ուշացումով։  Հարցման պատասխանում նշվում էր, որ «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ» ՀՀ օրենսգրքի 140-րդ հոդվածի համաձայն՝ ինքնակամ ճանապարհային նշաններ տեղադրելը առաջացնում է տուգանք` սահմանված նվազագույն աշխատավարձի քսանհինգապատիկի չափով (25 հազար դրամ), իսկ «Ճանապարհային երթևեկության անվտանգության ապահովման» մասին օրենքի 23-րդ հոդվածի համաձայն՝ արգելվում է ճանապարհին թողնել շինարարական նյութեր կամ այլ իրեր, որոնք կարող են խոչընդոտել ճանապարհային երթևեկությունը։ Թողնելու դեպքում քաղաքացին տուգանվում է սահմանված նվազագույն աշխատավարձի երեսնապատիկի չափով (30 հազար դրամ), իսկ գործերը քննում է Ոստիկանությունը։  Այսպիսով, օրենքն արգելում է ճանապարհին թողնել այնպիսի իրեր, որոնք կխոչընդոտեն ճանապարհային երթևեկությունը։ Բայց քաղաքապետարանի պատասխանից պարզ չի դառնում, թե ով է պատասխանատու խախտումը կանխարգելելու համար, և ով պետք է նմանատիպ խախտումների նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնի։  Այս հարցերի պատասխանները ստանալ չհաջողվեց նաև Տրանսպորտի վարչության պետի ժամանակավոր պաշտոնակատար Վազգեն Հարությունյանի՝ մեր հետ զրույցում․ նա միայն նշեց, որ «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը քաղքապետարանին ծառայություններ է մատուցում և վերահսկող գործառույթով օժտված չէ, այդ հարցով Ճանապարհային ոստիկանությունն է իրավասու տուգանել քաղաքացիներին։  Հիշեցնենք, որ 2017 թվականին Երևանի քաղաքապետարանի և «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ի միջև կնքված պայմանագրի տեխնիկական բնութագրի 3-րդ կետի համաձայն՝ ընկերությունը պետք է ապահովի տրանսպորտային միջոցների՝ ավտոկայանատեղի մատչելի և անվտանգ մուտք գործելու ուղիները։ Փաստաբան Արայիկ Ալվանդյանը մեզ հետ զրույցում նշում է՝ պայմանագրով սահմանված այս կետը ենթադրում է նաև հետևել, որ կանգնակներ չտեղադրվեն, ինչը «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը չի կատարում։  Այս համատեքստում այնքան էլ արժանահավատ չի թվում Տրանսպորտի վարչության ժամանակավոր պաշտոնակատար Վազգեն Հարությունյանի պնդումը, թե «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը վերահոսկող գործառույթ չունի։ Պայմանագրով փաստացի սահմանված է, որ ընկերությունը պիտի ապահովի տրանսպորտային միջոցների մատչելի և անվտանգ մուտքն ավտոկայանատեղի, մինչդեռ չի ապահովում․ ավտոկայանատեղիներում տեղադրված առարկաները խոչընդոտում են մեքենաների առնվազն մատչելի մուտքը։ Ներքին գործերի նախարարության Ոստիկանության վարչությունից, մեր հարցմանն ի պատասխան, նշեցին, որ վերջին 3 ամսում, «Ճանապարհային երթևեկության անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 23-րդ հոդվածի համաձայն, 27 դեպք են հայտնաբերել, վարչական արձանագրություն կազմել։ Բայց Ոստիկանությունից այդպես էլ  չկարողացան հստակեցնել, թե հայտնաբերված դեպքերից քանիսն են եղել կայանատեղիներում, քանի որ հավաքագրած տվյալներ չունեին։ Հետաքրքիր է, որ Տրանսպորտի վարչության պետի ժ/պ Վազգեն Հարությունյանի մեր հետ զրույցից մի քանի օր հետո քաղաքապետարանը հրապարակեց մի հոլովակ, որում ոստիկանության աշխատակիցները Երևանի քաղաքապետարանի հասարակական կարգի պահպանության ծառայության պետ Արա Գյուլզադյանի հետ քաղաքի տարբեր հատվածներում կայանման համար նախատեսված վայրերից հավաքում էին կանգնակները, տուգանում տնտեսվարողներին։ Մի քանի օր անց՝ օգոստոսի 17-ին, քաղաքապետարանը հրապարակեց ևս մի հոլովակ։ Այս անգամ էլ տուգանում էին ավտոկայանատեղերում կայանման համար գումար վերցնող քաղաքացիներին, հեռացնում փողոցներում և բակերում նրանց տեղադրած իրերը, որոնք խոչընդոտում էին կայանումը։   «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ին առնչվող քրեական գործը կարճվել է արարքում հանցակազմի բացակայության հիմքով Այս համատեքստում հետաքրքիր է նաև հետևյալ փաստը․ երբ 2016-ին «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ի 100% բաժնեմասը նվիրաբերվեց Երևանի քաղաքապետարանին, քաղաքապետարանը պարտավորվեց ստանձնել ընկերության ակտիվների ձեռքբերման համար վերցված և դրանց համարժեք փոխառությունների մարման պարտավորությունը։  Մի քանի տարի անց՝ 2019-ի օգոստոսին, Դատախազությունը հաղորդագրություն տարածեց այն մասին, որ այդ ժամանակ, առանց «Փարկինգ Սիթի Սերվիս» ՓԲԸ-ում աուդիտորական գնահատում իրականացնելու, հիմք ընդունելով ստացված խորհրդատվական մի եզրակացություն, ընկերության հիմնական միջոցների արժեք է սահմանվել 1.788.000.000 ՀՀ դրամը, որը 1.051.113.700 մլն ՀՀ դրամով ավելի է իրական արժեքից։ Ըստ Դատախազության՝ «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ի կողմից բանկին ունեցած վարկային պարտավորությունները կատարելու նպատակով 2017-2018թթ. ընթացքում Երևան համայնքի բյուջեից կատարել է 713.000.000 ՀՀ դրամի վարկի մարում: «Այսինքն, Երևանի քաղաքապետարանի համապատասխան պաշտոնատար անձինք, շահադիտական, անձնական այլ շահագրգռվածությունից կամ խմբային շահերից ելնելով, առերևույթ իրենց պաշտոնեական դիրքը օգտագործել են ծառայության շահերին հակառակ, այն է՝ առանց աուդիտորական գնահատման, հիմք ընդունելով խորհրդատվական եզրակացությունը բանակցային գործընթացում ստանձնել են «Փարկինգ Սիթի Սերվիս» ՓԲԸ-ի՝ իրականությանը չհամապատասխանող արժեքով ակտիվների ձեռքբերման համար ստացված վարկի մարման պարտավորությունը։ Միաժամանակ, առանց իրավական հիմքի, 2017-2018թթ. ընթացքում Երևան համայնքի բյուջեից 713.000.000 դրամի չափով մարել են «Փարկինգ Սիթի Սերվիս» ՓԲԸ ունեցած վարկային պարտավորությունները՝ նույն չափի վնաս պատճառելով համայնքին և առաջացնելով ծանր հետևանքներ»,- ասվում էր դատախազության տարածած հաղորդագրության մեջ։ Բացի այդ պարզվել էր, որ  ընկերության պաշտոնատար անձինք իրենց աշխատակիցների դրույքաչափերի սխալ հաշվարկի և հավելավճարների, ինչպես նաև տրանսպորտային միջոցների վերանորոգման համար գումարների դուրսգրման և այդ տրանսպորտային միջոցների վառելիքի գումար դուրս գրելով  20.714.515 ՀՀ դրամ վնաս են պաճառել քաղաքային բյուջեին։ Պաշտոնական լիազորությունները չարաշահելով և անզգուշությամբ ծանր հետևանքներ առաջացնելու հետևանքով դեպքի արթիվ Երևանի դատախազության կողմից քրեական գործ էր հարուցվել։ Նախաքննության ընթացքում որպես մեղադրյալներ ներգրավվել էին Միխաիլ Հարությունյանը (առանձնապես խոշոր չափով խարդախություն), Տիգրան Հարությունյանը (առանձնապես խոշոր չափով խարդախություն և փաստաթղթերի կեղծում) և Վազգեն Հարությունյանը (առանձնապես խոշոր չափով խարդախություն և փաստաթղթերի կեղծում)։ Դատախազությունից, մեր հարցմանն ի պատասխան հայտնեցին, որ 2022 թ․ հունվարին գործը կարճվել է, մեղադրյալների նկատմամբ հետապնդումն էլ դադարեցվել՝ նրանց արարքում հանցակազմի բացակայության հիմքով։  Հետաքրքիր է, որ գործը կարճվելուց շատ չանցած՝ 2023-ի մայիսին, Վազգեն Հարությունյանը, որը 2018-ից «Փարկինգ սիթի սերվիս»-ի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատարն էր (մինչև 2018-ը, հիշեցնենք, նա ընկերության տնօրենն էր),  նշանակվեց Երևանի քաղաքապետարանի Տրանսպորտի վարչության պետի ժամանակավոր պաշտոնակատար։ Հենց նրա հետ էլ զրուցել էինք մենք՝ մեր արձանագրած խնդրի վերաբերյալ հարցերի պատասխաններ ստանալու նպատակով:   Ամփոփում Այսպիսով, վարորդները շարունակում են վճարովի ավտոկայանատեղիներում կայանելիս խոչընդոտների հանդիպել այն դեպքում, երբ «Փարկինգ Սիթի Սերվիս»-ը ունի  պայմանագրային պարտավորություն՝ ապահովելու տրանսպորտային միջոցների՝ ավտոկայանատեղի մատչելի և անվտանգ մուտք գործելու ուղիներ։ Իսկ ոստիկանությունն ու քաղաքապետարանը բավարարվում են միայն երբեմն ստուգայցեր իրականացնելով։   Գլխավոր լուսանկարում` Սախարովի հրապարակի վճարովի ավտոկայանատեղին /լուսանկարն արվել է՝ 31.08.2023թ./ Պայմանավորված առավոտյան լույսով լուսանկարում կարմիր գծերի գույնը արտահայտիչ չէր, այդ պատճառով  photoshop-ով գույնն ավելի արտահայտիչ ենք դարձրել: Ջուլիետտա Հովհաննիսյան
23:38 - 09 սեպտեմբերի, 2023
Առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու համար քննություն հանձնելու կարգն ուժի մեջ է մտել

Առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու համար քննություն հանձնելու կարգն ուժի մեջ է մտել

Ուժի մեջ է մտել բացառությամբ սառը և նետողական զենքերի, առաջին անգամ զենք, այդ թվում՝ առաջին անգամ ակոսափող հրազեն ձեռք բերող քաղաքացիների կողմից զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննություն հանձնելու կարգը։ Ներքին գործերի նախարարն այս կարգը հաստատելու մասին հրամանը ստորագրել է օգոստոսի 28-ին։ Ըստ հրամանի՝ այն ուժի մեջ է մտնում ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության պետ-ներքին գործերի նախարարի տեղակալի 2023 թվականի մայիսի 5-ի «Առաջին անգամ քաղաքացիական հրազեն, այդ թվում՝ ակոսափող, ձեռք բերող քաղաքացիների կողմից կառավարության երաշխավորած ռազմամարզական հասարակական կազմակերպություններից մեկում զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննությունների անցկացման կարգը սահմանելու մասին» թիվ 3-Ն հրամանն ուժը կորցրած ճանաչելու օրը։  Ինչպես տեղեկանում ենք Հայաստանի իրավական տեղեկատվական համակարգից՝ այդ հրամանն ուժը կորցրած է ճանաչվել սեպտեմբերի մեկին, ուստի նույն օրը ուժի մեջ է մտել նախարարի նոր հրամանը։ Այս հրապարակման մեջ կարող եք կարդալ, թե որ հաստատություններն իրավունք ունեն անցկացնել վերը նշված քննությունը, քաղաքացին ինչպես կարող է մասնակցել քննությանը, ինչպես եւ ինչ քննություններ են անցկացվելու։ Ներքին գործերի նախարարությունից infocom.am-ին հաղորդեցին, որ քննության հարցաշարն արդեն պատրաստ է, այն բաղկացած է մի քանի տասնյակ թեստային հարցերից։ Քննությունների անցկացման օրվա, ժամի և տեղի վերաբերյալ տեղեկատվությունը նախապես հրապարակվելու է ՀՀ ՆԳՆ և համապատասխան կազմակերպության (քննություն անցկացնելու թույլտվություն ունեցող) պաշտոնական կայքերում՝ քննությունից առնվազն 5 օր առաջ: ՆԳՆ-ից նշեցին, որ հարցաշարը կայքում կտեղադրվի քննություններից առաջ։ 
16:58 - 04 սեպտեմբերի, 2023
Ինչ կարգով քաղաքացին պետք է հանձնի առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու քննությունը․ ՆԳՆ-ն ստորագրել է հրամանը

Ինչ կարգով քաղաքացին պետք է հանձնի առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու քննությունը․ ՆԳՆ-ն ստորագրել է հրամանը

Ներքին գործերի նախարարն օգոստոսի 28-ին ստորագրել է բացառությամբ սառը և նետողական զենքերի, առաջին անգամ զենք, այդ թվում՝ առաջին անգամ ակոսափող հրազեն ձեռք բերող քաղաքացիների կողմից զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննություն հանձնելու կարգը։ Այն հրապարակվել է երեկ՝ օգոստոսի 31-ին։ Որ հաստատություններն իրավունք ունեն անցկացնել քննությունը Ըստ սահմանված կարգի՝ զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննություններ անցկացնելու իրավունք ունեն Հայաստանի հրաձգության ֆեդերացիա հասարակական կազմակերպությունը, լիցենզավորված հրաձգարանը, թիկնապահի և պահնորդի մասնագիտական ուսուցում իրականացնող՝ իրավաբանական անձ հանդիսացող և համապատասխան կրթական գործունեության լիցենզիա ունեցող հաստատությունը և ՀՀ ներքին գործերի նախարարության ուսումնական հաստատությունը (այսուհետ՝ կազմակերպություն)։ Կազմակերպությունը քննություններ անցկացնելու համար պետք է գրավոր դիմի ՀՀ ՆԳ նախարարին, որին կից ներկայացնի համապատասխան լիցենզիան։ Իսկ ՆԳ նախարարը երկու աշխատանքային օրվա ընթացքում կամ պետք է բավարարի դիմումը կամ գրավոր մերժի՝ նշելով պատճառը։  Կարգի խախտումով քննություն անցկացնելու դեպքում կազմակերպությունը զրկվում է քննություն անցկացնելու իրավունքից։ Ինչպես կարող է քաղաքացին մասնակցել քննությանը Քննություններին մասնակցելու նպատակով վերը նշված կազմակերպություններ կարող են դիմել «Զենքի շրջանառության կարգավորման մասին» օրենքի պահանջներին համապատասխանող քաղաքացիները:   Քննություններին մասնակցելու համար քաղաքացին պետք է դիմի կազմակերպություն՝ ներկայացնելով անձը հաստատող փաստաթուղթ, քննությանը մասնակցելու համար օրենքով սահմանված պետական տուրքի վճարման անդորրագիր կամ դրա պատճեն։ Քաղաքացին կազմակերպություն կարող է դիմել ինչպես գրավոր, այնպես էլ՝ էլեկտրոնային տարբերակով։ Դիմումում պետք է ներառված լինեն նաև քաղաքացու անձնական տվյալները (անուն, ազգանուն, հայրանուն, ծննդյան օր, հեռախոսահամար)։ Քննությունների անցկացման օրվա, ժամի և տեղի վերաբերյալ տեղեկատվությունը նախապես հրապարակվում է ՀՀ ներքին գործերի նախարարության և համապատասխան կազմակերպության պաշտոնական կայքերում՝ քննությունից առնվազն 5 օր առաջ: Քաղաքացին քննություններին պետք է ներկայանա անձը հաստատող փաստաթղթով։ Տեսական և գործնական քննությունների ժամանակացույցը հաստատվում է կազմակերպության ղեկավարի կողմից: Տեսական քննության հարցաշարը հաստատում է ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության լիազոր ստորաբաժանման ղեկավարը։ Քննական հարցաշարը հրապարակվում է Հայաստանի Հանրապետության ներքին գործերի նախարարության պաշտոնական կայքում՝ https://mia.gov.am և կազմակերպության պաշտոնական կայքում:  Քննությունների ընդհանուր վճարը չի կարող գերազանցել 3000 ՀՀ դրամը։  Ինչպես են անցկացվում քննությունները Քննությունները երկուսն են՝ տեսական եւ գործնական։ Տեսական քննությունը Տեսական քննությունը անցկացվում է համակարգչային թեստավորման եղանակով՝ հարցատոմսում ընդգրկված հարցերին պատասխանելու միջոցով: Հարցատոմսը բաղկացած է 10 հարցից, յուրաքանչյուր հարցը՝ 1 միավոր։ Անցողիկ շեմ է համարվում 8 միավորը։ Հարցատոմսը լրացնելու համար քաղաքացուն տրամադրվում է 30 րոպե ժամանակ։ Հարցատոմս փոխելն արգելվում է:  Տեսական քննության անցողիկ շեմը չանցած քաղաքացին կարող է կրկին դիմել տեսական քննության մասնակցելու համար ոչ շուտ, քան 3 օր անց։  Գործնական քննությունը Գործնական քննությանը մասնակցելու հնարավորություն է ստանում տեսական քննությանը անցողիկ միավոր ստացած քաղաքացին ոչ ուշ, քան տեսական քննությունը հանձնելու յոթերորդ օրը։ Իսկ  գործնական քննությունը բաղկացած է 5 վարժությունից, յուրաքանչյուր վարժություն գնահատվում է 0-5 միավորով, որտեղ՝ 0-2-ը՝ անբավարար, 3-ը՝ բավարար, 4-ը՝ լավ, 5-ը՝ գերազանց։ Վերջնական գնահատականը ձևավորվում է բոլոր վարժություններից ստացած գնահատականների թվաբանական միջինով։ Քննության անցողիկ շեմ է համարվում 3 գնահատականը:  Գործնական քննությունը գնահատելիս ստուգվում են զենքի կառուցվածքի վերաբերյալ գիտելիքները, զենքի և ռազմամթերքի ճիշտ նախապատրաստումը հրաձգությանը, կրակելու համար հարմար դիրք ընտրելը, անվտանգության կանոնների պահպանությունը և կարգապահությունը, նշանակետի խոցման ճշգրտությունը:  Գործնական քննության անցողիկ շեմը չհաղթահարած քաղաքացին գործնական քննությանը մասնակցելու համար կարող է կրկին դիմել ոչ շուտ, քան 3 օր անց և ոչ ուշ, քան տեսական քննության անցողիկ շեմը հաղթահարելուց հետո 6 ամսվա ընթացքում։  Քննության վերաբերյալ այլ մանրամասների կարող եք ծանոթանալ պաշտոնական փաստաթղթում։ Նախարարի հրամանն ուժի մեջ է մտնում Հայաստանի Հանրապետության ներքին գործերի նախարարության ոստիկանության պետ-ներքին գործերի նախարարի տեղակալի 2023 թվականի մայիսի 5-ի «Առաջին անգամ քաղաքացիական հրազեն, այդ թվում՝ ակոսափող, ձեռք բերող քաղաքացիների կողմից կառավարության երաշխավորած ռազմամարզական հասարակական կազմակերպություններից մեկում զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննությունների անցկացման կարգը սահմանելու մասին» թիվ 3-Ն հրամանն ուժը կորցրած ճանաչելու օրը։
15:51 - 01 սեպտեմբերի, 2023
Ոստիկանության բաժնում տղամարդը դրսևորել է ագրեսիվ վարքագիծ՝ միջանցքում կոտրել ապակիներ, վնասել ձեռքը․ ՆԳՆ պարզաբանումը

Ոստիկանության բաժնում տղամարդը դրսևորել է ագրեսիվ վարքագիծ՝ միջանցքում կոտրել ապակիներ, վնասել ձեռքը․ ՆԳՆ պարզաբանումը

Համացանցում տարածվել է տեսանյութ՝ ոստիկանության Շենգավիթի բաժնում տեղի ունեցած միջադեպի վերաբերյալ: Տեսանյութի առնչությամբ ՆԳՆ-ից հայտնում են՝ օգոստոսի 31-ին՝ ժամը 1։40-ին, Երևանի պարեկները Թամանցիների փողոցում, սպանության սպառնալիքի հիմքով, ձերբակալել և բաժին են տեղափոխել Հրազդան քաղաքի բնակիչ, 45-ամյա մի տղամարդու, որը նշված վայրում ծագած վիճաբանության ժամանակ իր մոտ եղած դանակով սպառնացել էր մի կնոջ: Պարեկները ձերբակալվածին տեղափոխել են ոստիկանության Շենգավիթի բաժին: Բաժնի մուտքի մոտ տղամարդը հարվածել է ոստիկանին և իր մոտ եղած դանակը նետել գետնին: Ոստիկանության բաժնում տղամարդը դրսևորել է ագրեսիվ վարքագիծ՝ միջանցքում կոտրել ապակիներ, վնասել ձեռքը: Տղամարդուն բուժօգնություն ցույց տալու համար կանչվել է շտապօգնություն: Կազմված փաստաթղթերը փոխանցվել են քննչական բաժին: Դանակը հայտնաբերվել և առգրավվել է: Քննիչի որոշմամբ՝ տղամարդը տեղափոխվել է ձերբակալվածների պահման վայր: Ոստիկանության ծառայողների գործողությունների իրավաչափությունը, ինչպես նաև նրանց կողմից կարգապահական բնույթի խախտումներ թույլ տալու կամ չտալու հանգամանքները պարզելու համար’ ՀՀ ՆԳՆ ներքին անվտանգության վարչությունում դեպքի առթիվ կատարվում է ծառայողական քննություն: Արդյունքների վերաբերյալ կտրվի լրացուցիչ տեղեկություն: Ավելի վաղ Դանիել Իոաննիսյանն էր տարածել տեսանյութ, որտեղ երևում է գետնին ընկած արնաշաղախ քաղաքացին, որի դաստակները երկու ոստիկան սեղմում են՝ հավանաբար արնահոսությունը կանգնեցնելու համար:
11:39 - 01 սեպտեմբերի, 2023
ՀՀ ՆԳ նախարարությունն իրազեկում է ընտրական գործընթացներին առնչվող քրեորեն դատապարտելի արարքների մասին

ՀՀ ՆԳ նախարարությունն իրազեկում է ընտրական գործընթացներին առնչվող քրեորեն դատապարտելի արարքների մասին

ՀՀ ՆԳ նախարարությունը Երևան քաղաքի ավագանու ընտրություններին ընդառաջ իրազեկում է ընտրական գործընթացներին առնչվող քրեորեն դատապարտելի արարքների մասին։ ՆԳ նախարարությունն իր հաղորդագրության մեջ մասնավորապես նշել է, որ ըստ քրեական օրենսգրքի 211-րդ հոդվածի 1-ին մասի՝ նախընտրական քարոզչություն կատարելուն կամ կատարելուց հրաժարվելուն հարկադրելը կամ այլ կերպ խոչընդոտելը պատժվում է տուգանքով կամ առավելագույնը երեք տարի ժամկետով ազատազրկմամբ։ «Քրեական օրենսգրքով պատասխանատվություն է նախատեսված նաև ընտրակաշառք ստանալու համար։ Օրենսգրքի 218-րդ հոդվածի համաձայն՝ ընտրակաշառք ստանալը՝ ընտրությանը մասնակցելու, որևէ ձևով քվեարկելու, քվեաթերթիկն անվավեր դարձնելու կամ ընտրությանը մասնակցելուց հրաժարվելու պայմանով անձամբ կամ միջնորդի միջոցով իր կամ այլ անձի համար ընտրակաշառք ստանալը, պահանջելը, տալու առաջարկ ներկայացնելը կամ տալու առաջարկը կամ խոստումն ընդունելն է, որի առավելագույն պատիժը ազատազրկումն է մեկից երեք տարի ժամկետով: Իսկ նույն արարքը, որ կատարվել է մի խումբ անձանց կողմից նախնական համաձայնությամբ՝ պատժվում է ազատազրկմամբ՝ երեքից յոթ տարի ժամկետով»,- նշված է հաղորդագրության մեջ։ ՆԳ նախարարությունը հիշեցնում է, որ պատասխանատվություն է նախատեսված ընտրակաշառք տալու համար։ Օրենսգրքի 219-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` ընտրակաշառք տալ է համարվում ընտրությանը մասնակցելու, որևէ ձևով քվեարկելու, քվեաթերթիկն անվավեր դարձնելու կամ ընտրությանը մասնակցելուց հրաժարվելու պայմանով ընտրողին անձամբ կամ միջնորդի միջոցով ընտրակաշառք առաջարկելը, խոստանալը կամ տալը պատժվում է ազատազրկմամբ` երեքից վեց տարի ժամկետով:Նույն արարքը, որ կատարվել է մի խումբ անձանց կողմից նախնական համաձայնությամբ՝ պատժվում է ազատազրկմամբ՝ չորսից ութ տարի ժամկետով։ «Պատասխանատվություն է նախատեսված նաև ընտրակաշառքի միջնորդության համար: Օրենսգրքի 220-րդ հոդվածի 1-ին մասը սահմանում է ընտրակաշառքի միջնորդությունը՝ ընտրակաշառք տվողի և ստացողի միջև համաձայնության գալուն նպաստելը, ընտրակաշառք տվողի և ստացողի միջև համաձայնության առկայության դեպքում ընտրակաշառքի առարկան ընտրողին կամ նրա մատնանշած անձին փոխանցելու նախաձեռնություն դրսևորելը կամ այն փոխանցելու խոստում տալը կամ փոխանցելը կամ ընտրակաշառք տվողի և ստացողի միջև առկա համաձայնության իրականացմանն այլ կերպ նպաստելը պատժվում է առավելագույնը մեկից երեք տարի ժամկետով ազատազրկմամբ։ Նույն արարքը, որ կատարվել է իշխանական կամ ծառայողական լիազորությունները կամ դրանցով պայմանավորված ազդեցությունն օգտագործելով` պատժվում է ազատազրկմամբ՝ երկուսից հինգ տարի ժամկետով»,- նշված է ՆԳ նախարարության հաղորդագրության մեջ։
17:57 - 31 օգոստոսի, 2023
Բացահայտվել են պարեկներին կաշառք առաջարկելու դեպքեր

Բացահայտվել են պարեկներին կաշառք առաջարկելու դեպքեր

ՀՀ հակակոռուպցիոն կոմիտեում իրականացված քրեական վարույթներով կատարված նախաքննությամբ բացահայտվել են վարչական իրավախախտումները չարձանագրելու դիմաց ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության պարեկային ծառայության աշխատակիցներին կաշառք առաջարկելու դեպքեր:  «Մասնավորապես, նախաքննությամբ պարզվել է, որ ոստիկանության պարեկային ծառայության Երևան քաղաքի գնդի պարեկներ Ռ. Ա.-ն և Հ. Մ.-ն, Երևան քաղաքի Շենգավիթ վարչական շրջանում ծառայություն իրականացնելիս պարզել են, որ Ա. Ս.-ի վարած ավտոմեքենան տեխնիկական զննություն չի անցել։ Վարորդն իր թույլ տված իրավախախտումը չարձանագրելու համար փորձել է որպես կաշառք 20.000 ՀՀ դրամ  դնել պարեկ Հ. Մ.-ի գրպանը: Նույն պահին պաշտոնատար անձին կաշառք առաջարկելու անմիջականորեն ծագած հիմնավոր կասկածի հիմքով Ա. Ս.-ն ձերբակալվել և տեղափոխվել է ոստիկանության բաժին, որտեղ էլ սթափության զննության ժամանակ պարզվել է, որ Ա. Ս.-ն ավտոմեքենան վարել է ոչ սթափ վիճակում՝ ալկոհոլի ազդեցության տակ: ՀՀ հակակոռուպցիոն կոմիտեում նախաձեռնված մյուս քրեական վարույթով իրականացված նախաքննությամբ էլ հիմնավորվել է, որ Շենգավիթի վարչական շրջանում ծառայություն իրականացնող պարեկներ Ն. Ս.-ն և Ռ. Գ.-ն կանգնեցրել են վարորդ Ա. Բ.-ի կողմից վարած ավտոմեքենան և կասկած ունենալով վարորդի կողմից տրանսպորտային միջոցը ոչ սթափ վիճակում վարելու մասին՝ ստուգել են նրա սթափության վիճակը: Պարզելով, որ Ա. Բ.-ն գտնվել է ոչ սթափ վիճակում, կազմել են վարչական իրավախախտման վերաբերյալ արձանագրություն: Այդ ընթացքում Ա. Բ.-ն իր կողմից  թույլ տված վարչական իրավախախտման վերաբերյալ արձանագրություն չկազմելու համար պարեկ Ն. Ս.-ին առաջարկել է 100 ԱՄՆ դոլար կաշառք՝ այն մտցնելով վերջինիս տաբատի գրպանը: Հիշյալ վայրից Ա. Բ.-ն կաշառք տալու (առաջարկելու) հիմնավոր կասկածանքով ձերբակալել և տեղափոխել է ոստիկանության բաժին: Մեկ այլ քրեական վարույթով իրականացված նախաքննությամբ էլ հիմնավորվել է, որ ոստիկանության պարեկներ Կ. Գ.-ն և Մ. Ս.-ն Երևան քաղաքի Կենտրոն վարչական շրջանում ծառայություն իրականացնելու ընթացքում կանգնեցրել են Ճ. Չ.-ի վարած ավտոմեքենան և ստուգել կողային ապակիների լուսաթափանցելիությունն ու վարորդի սթափության աստիճանը: Արդյունքում պարզվել է, որ Ճ. Շ.-ն ավտոմեքենան վարել է ոչ սթափ վիճակում, իսկ ավտոմեքենայի կողային ապակիների լուսաթափանցելիության չափը խախտված է եղել: Այս հանգամանքը հայտնաբերելով` պարեկ Կ. Գ-.-ն կազմել է համապատասխան արձանագրություն և Ճ. Չ.-ին մեկ տարի ժամկետով զրկել տրանսպորտային միջոց վարելու իրավունքից։ Հայտնաբերված վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ համապատասխան արձանագրություններ չկազմելու համար  Ճ. Չ.-ն մոտեցել է պարեկ Կ. Գ.-ին և քողարկված ձևով՝ իբրև շնորհակալության ձեռքսեղմամբ, նրան տվել 10.000 ՀՀ դրամ կաշառք: Նույն պահին կաշառք առաջարկելու կասկածանքով Ճ. Շ.-ն ձերբակալվել է և տեղափոխվել ոստիկանության բաժին: Պարեկներին կաշառք առաջարկելու համար վարորդներ Ա. Ս.-ին,  Ա. Բ.-ին և Ճ. Չ.-ին մեղադրանք է առաջադրվել ՀՀ քրեական օրենսգրքի 436-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 3-րդ կետով (կաշառք տալը՝ իր կամ իր մատնանշած անձի օգտին պաշտոնատար անձի կողմից թողտվության կամ հովանավորչության կամ այլ ապօրինի գործողության կամ անգործության համար):  Վերը նշված երեք քրեական վարույթներով նախաքննությունն ավարտվել է: Վարույթների նյութերը մեղադրական եզրակացություններով հանձնվել են հսկողություն իրականացնող դատախազին` դրանք հաստատելու և դատարան ուղարկելու միջնորդությամբ»,- ասված է հաղորդագրության մեջ: Ծանուցում. հանցագործության համար մեղադրվողը համարվում է անմեղ, քանի դեռ նրա մեղավորությունն ապացուցված չէ ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքով սահմանված կարգով` դատարանի` օրինական ուժի մեջ մտած դատավճռով:
16:58 - 28 օգոստոսի, 2023
ՆԳՆ-ն օրենքի խախտմամբ չի սահմանել առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու քննության կարգը

ՆԳՆ-ն օրենքի խախտմամբ չի սահմանել առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու քննության կարգը

«Զենքի շրջանառության կարգավորման մասին» ՀՀ օրենքը, որն արդեն մի քանի ամիս է՝ ուժի մեջ է, դեռեւս ամբողջությամբ չի գործում։ Դրա կիրարկման ծանր ընթացքը տարբեր պատճառներ ունի․ այժմ այդ պատճառներից մեկն այն է, որ ՆԳՆ-ն օրենքի խախտմամբ չի կատարել օրենսդիր մարմնի կողմից իրեն պատվիրակված գործառույթը՝ չի սահմանել կարգը, որով պետք է քաղաքացիները քննություն հանձնեն՝ առաջին անգամ զենք ձեռք բերելու համար։  Այսպես, այս տարվա հուլիսի 13-ին խորհրդարանն ամբողջությամբ ընդունեց Կառավարության ներկայացրած եւ անհետաձգելի համարած նախագիծը, որով առաջարկվում էր փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարել «Զենքի շրջանառության կարգավորման մասին» ՀՀ օրենքում։ Օրենքի այդ նախագծով, ի թիվս այլնի, սահմանվել է, որ «առաջին անգամ զենք, այդ թվում՝ ակոսափող հրազեն ձեռք բերող քաղաքացին պարտավոր է Հայաստանի Հանրապետության ներքին գործերի բնագավառում պետական լիազոր մարմնի սահմանած կարգով հանձնել զենքի հետ կապված և անվտանգության կանոնների իմացության տեսական և գործնական քննություն»: Նույն օրենքում նշված է, որ ներքին գործերի բնագավառի պետական կառավարման լիազոր մարմնի ղեկավարի հրամանը պետք է ընդունվի օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո՝ 15 օրվա ընթացքում: Օրենքն ուժի մեջ է մտնում այն օրվանից, երբ նախագահի ստորագրելուց հետո այն հրապարակվում է պաշտոնապես։ ՀՀ Սահմանադրությամբ սահմանված է, որ Ազգային ժողովի ընդունած օրենքը Հանրապետության նախագահը ստորագրում և հրապարակում է քսանմեկօրյա ժամկետում կամ նույն ժամկետում դիմում է Սահմանադրական դատարան՝ Սահմանադրությանն օրենքի համապատասխանությունը որոշելու հարցով: Խնդրո առարկա օրենքը նախագահը ՍԴ չի ուղարկել եւ այն ստորագրել է օգոստոսի 3-ին, օրենքն ուժի մեջ է մտել օգոստոսի 8-ին։  Սա նշանակում է, որ օգոստոսի 8-ից հաշված՝ ներքին գործերի բնագավառում պետական լիազոր մարմինը՝ Ներքին գործերի նախարարությունը, 15 օրվա ընթացքում պետք է սահմաներ զենքի հետ կապված քննության կարգը, իսկ նախարարը՝ ստորագրեր այն։ Սակայն մինչ այս պահը հրապարակված չեն ոչ կարգը, ոչ հրամանը, ինչը, փաստացի, օրենքի խախտում է։ Infocom-ը նախ կապ հաստատեց ՆԳՆ ոստիկանության լրատվական վարչության աշխատակից Զարզանդ Գաբրիելյանի հետ՝ խնդրելով պատասխանել, թե ինչու դեռեւս չկա նախարարի հրամանը, եւ ինչու հաստատված չէ համապատասխան կարգը։ Չնայած մեր հավաստիացումներին, որ զենքի հետ կապված քննության վերաբերյալ դրույթը սահմանող օրենքն ուժի մեջ է մտել, եւ կարգի սահմանման համար նախատեսված ժամկետն արդեն անցել է, Գաբրիելյանը պնդեց, որ ընդունվել է ընդհանուր օրենքը, իսկ նշյալ դրույթը Ազգային ժողովում քննարկման փուլում է, եւ դրանով է պայմանավորված, որ կարգը դեռ չկա։ Մեր ճշտող հարցին՝ խոսքը վերաբերում է այն դրույթին, ըստ որի՝ ՆԳՆ-ն պետք է հաստատի քննության կարգը, Գաբրիելյանը դրական պատասխան տվեց՝ առաջարկելով ԱԺ կայքում նայել։ Նրա խոսքով՝ այս պահին նոր ընդունված օրենքի այդ փոփոխությունը կրկին փոփոխության է ենթարկվում, եւ այդ մասով ուժի մեջ մտած չէ։ Ազգային ժողովի կայքում, սակայն, ոչ նիստերի օրակարգում ընդգրկված, ոչ օրակարգում դեռեւս չընդգրկված նախագծերի բաժնում, ոչ Պաշտպանության եւ անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովի առաջիկա նիստի օրակարգում զենքի մասին օրենքին առնչվող որեւէ նախագիծ զետեղված չէ։ Infocom-ը մեկնաբանություն ստացավ նշյալ հանձնաժողովի անդամ, ԱԺ ՔՊ խմբակցության պատգամավոր Վիլեն Գաբրիելյանից․ վերջինս, հակառակ ՆԳՆ-ից ստացած մեկնաբանության, փոխանցեց, որ Ազգային ժողովում զենքի ձեռքբերման քննության կարգի վերաբերյալ որեւէ նախագիծ ներկայում չի քննարկվում, եւ պետք է հիմք ընդունել արդեն իսկ ուժի մեջ մտած օրենքը, որն ամենասկզբում հիշատակեցինք։ Սա նշանակում է, որ օրենքի ամբողջական կիրարկման համար հետագա աշխատանքները ՆԳՆ տիրույթում են։ Ըստ այդմ դարձյալ կապ հաստատեցինք ՆԳՆ աշխատակցի հետ՝ տեղեկացնելով, որ նույնիսկ ԱԺ համապատասխան հանձնաժողովից են վստահեցնում, որ նոր նախագիծ չի քննարկվում։ Պարոն Գաբրիելյանը բանավոր մեկնաբանություն չտվեց՝ առաջարկելով գրավոր հարցում ուղարկել։ Հարցման պատասխանն ստանալուց հետո այն կհրապարակենք։ Հային զինվել է պետք, ու այդ ճանապարհին փնթիությունները հանգեցնելու են տխուր բաների Զենքի օրենքն այնքան է ծամծմվել, որ էլ չափ ու սահման չկա, ասում է «Ազատազէն» ռազմակրթական ՀԿ խորհրդի նախագահ Իշխան Գեւորգյանը․  «Փաստացի, լավ բան անելու փորձը, այն է՝ մարդուն թույլատրել զենք գնել՝ գիտելիքի հիման վրա, այսօր ողբալի ձեւով է ընթանում։ Իրականում մեր բոլոր գործընթացները նման ձեւով են արվում, այսինքն՝ սկզբից թվում է, թե լավ բան է արվելու, բայց այնքան վատ է արվում, որ կարող է՝ եթե չարվեր, ավելի լավ լիներ»,- մեր զրույցում ասաց Գեւորգյանը՝ հիշեցնելով, որ «Ազատազէն»-ի հրաձգարանը միայն վերջերս է լրիվ օրինական դարձել, այն էլ դատական կարգով․ «Պետք էր հրաձգարան բացելու համար լիցենզավորված հրահանգիչ ունենալ, ու երկրում չկա այդ լիցենզավորված հրահանգիչը, որովհետեւ դրա կարգն էլ ոստիկանությունը չի սահմանել»,- նշեց Գեւորգյանը։ Այդ կարգն էլ, ի դեպ, մինչ օրս սահմանված չէ։ Գեւորգյանի խոսքով՝ հիմա էլ եթե մեկը որոշի դատական կարգով իրացնել զենք ձեռք բերելու իրավունքը, ապա, ըստ ամենայնի, կհաջողի, որովհետեւ այդ իրավունքի իրացման համար անհաղթահարելի ուժ է ստեղծվել, ինչը չպիտի անձի դեմ գործի։ Բայց այդ ճանապարհն էլ հեշտ ընթացքով չէ․ «Այն իրականությունում, որում մենք ենք ապրում, մարդուն բերել գցել այդ վիճակի մեջ, որ եթե ուզում ես զինվել, պետք է իրավաբան վարձես, պայքարես, ոչ մի տեղ չենք հասնի։ Մենք ռազմամարզականների ասոցիացիայով քննարկել ենք նաեւ այս հարցին իրավական ընթացք տալը, բայց խնդիրը ոչ թե նրանում է, որ մենք դա էլ դատով կհաղթենք, այլ հարցն այն է, որ գործը փնթի է արվում․ մի քանի տարի առաջ որոշվել է զենքի օրենքը փոխել, բայց փոխում-փոխում ենք, չենք փոխում։ Բայց բոլորն են հասկանում, որ հային զինվել է պետք, ու այդ ճանապարհին փնթիությունները հանգեցնելու են տխուր բաների»,- ասաց Գեւորգյանը՝ հիշեցնելով նաեւ, որ այս տարվա սեպտեմբերի 15-ից դեկտեմբերի 15-ն անցկացվելիք պահեստազորայինների վարժական հավաքներին ներգրավվել է ընդամենը հազարից մի փոքր ավելի քաղաքացի, եւ մեր զրուցակցի մտահոգությունն այն է, որ վաղը եթե լայնածավալ ռազմական գործողություններ սկսվեն, ինչի հավանականությունն առկա է, մենք ունենալու ենք մոբ ռեսուրսի այն նույն մարդկանց, որոնք պատշաճ պատրաստված չեն։  Գեւորգյանը նշեց, որ մյուս շաբաթվանից ավելի ակտիվ քայլեր կձեռնարկեն, որպեսզի այս խնդիրը լուծվի․ «Խայտառակություն է, որ պատերազմից երեք տարի հետո դատով պետք է բացվի երկրի առաջին հրաձգարանը, կամ մեկը պիտի հունից դուրս գա՝ դատով զինվի։ Բոլոր հայերը պետք է ուշադիր սպասեն, ով ինչ քայլ կարող է՝ անի, որ կարգը լինի, քանի որ սա տարբերակ է, որ մարդը հույսն իր վրա դնելով՝ իր ռազմական գիտելիքները բարձրացնի, լինի զինված, որովհետեւ Ջերմուկի քաղաքացին չգիտեր, որ հակառակորդը կարող է հասնել Ջերմուկի մատույցներին, վաղը կարող է Արմավիր հասնելու փորձ անեն․․․։ Այս կարգը կլինի շուտ թե ուշ, բայց պետք է գիտակից քաղաքացիներ շատ լինեն, որ գնան, կարգ ու կանոնով զինվեն ու պատրաստ դառնան, որ մեկ ազատազեն մարդ շատանա․ ազատազենը զինված ու երկիրը պահելուն պատրաստ մարդն է, որը խաղաղ ժամանակ անկախ է բանակից»։ Հայարփի Բաղդասարյան
18:57 - 25 օգոստոսի, 2023
Դատարանի որոշմամբ «Ազատազէն»-ը բաց հրաձգարան գործարկելու ժամանակավոր իրավունք է ստացել

Դատարանի որոշմամբ «Ազատազէն»-ը բաց հրաձգարան գործարկելու ժամանակավոր իրավունք է ստացել

«Ազատազէն» ռազմակրթական հասարակական կազմակերպությունը ժամանակավորապես իրավունք է ստացել իրականացնելու բաց հրաձգարանի գործարկման համար նախատեսված լիցենզիայով գործունեություն։ Որոշումը կայացրել է ՀՀ վարչական դատարանը դատավոր Լուսինե Բոյաջյանի նախագահությամբ՝ բավարարելով «Ազատազէն»-ի միջնորդությունը։ Ինչպես հայտնի է, երկու ամիս առաջ «Ազատազէն» ռազմակրթական ՀԿ-ն հրաձգարան գործարկելու վերաբերյալ դիմում էր ներկայացրել Ոստիկանության պետ-Ներքին գործերի նախարարի տեղակալին։ Ուսումնասիրելով ներկայացված փաստաթղթերը՝ պետի պարտականությունների ժամանակավոր կատարող, ոստիկանության գնդապետ Գ․ Ազիզյանը մերժել էր լիցենզիայի տրամադրումը՝ այն պատճառաբանությամբ, որ դրանցում բացակայում է հրաձգության հրահանգչի որակավորման վկայականը, աշխատանքային պայմանագրի պատճեններ։ Պահանջվող փաստաթղթերը եւ ընդհանրապես լիցենզիա ստանալու կարգը ՀՀ-ում սահմանված է Կառավարության 2023 թ․-ի մայիսի 11-ի որոշմամբ, իսկ հրահանգիչների ուսուցումն ու որակավորումը կարգավորվում է ՆԳՆ համապատասխան հրամանով։ Ըստ այդմ, հրահանգչի որակավորումը կազմակերպում եւ իրականացնում է ՆԳՆ ոստիկանությունը, որակավորումը ստուգում է հրաձգության հրահանգչի որակավորման ստուգման հանձնաժողովը։ Թեեւ այս հրամանն ուժի մեջ է, սակայն դրա գործնական կիրառելիությունը դեռեւս ապահովված չէ։ Սրանով պայմանավորված՝ «Ազատազէն»-ը դատական հայց էր ներկայացրել ՆԳՆ ոստիկանության դեմ՝ խնդրելով վերջինիս պարտավորեցնել իրեն տրամադրել բաց հրաձգարանի գործարկման լիցենզիա։ Հայցադիմումին կից «Ազատազէն»-ը միջնորդել էր կիրառել հայցի ապահովման միջոց՝ ժամանակավորապես՝ մինչեւ վերջնական դատական ակտի ուժի մեջ մտնելը թույլատրել հրաձգարանի գործարկումը՝ նշելով, որ պայմանական հայցը բավարարվելու դեպքում ոստիկանությունը հավանաբար այն բողոքարկվելու է ՀՀ վերաքննիչ վարչական դատարան, ինչը կասեցնելու է դատական ակտի կատարումը, եւ հայցվորի իրավունքները մնալու են խախտված։ Միաժամանակ «Ազատազէն»-ն ընդգծել էր, որ ՀՀ-ում գործում են հրաձգարաններ, որոնք չունեն համապատասխան որակավորված հրահանգիչներ, ուստի առկա չէ որեւէ ռիսկ, ընդհակառակը, առկա է կամայականության սկզբունքի խախտում․ «Ազատազէնի հրահանգիչները հանդիսանում են միջազգային որակավորում ունեցող հրահանգիչներ, որոնք տարբեր պետական մարմինների աշխատակիցների համար իրականացնում են նույն դասընթացներն, ինչ «Ազատազէն»-ում։ Ավելին՝ բոլորը ծառայել են ՀՀ զինված ուժերում, մասնակցել են պատերազմների (բացառությամբ 90-ականների), կրթել եւ շարունակում են կրթել պահեստազորի անդամներին»,- ասված էր միջնորդության մեջ։ Նախագահող դատավորը որոշման մեջ նշել է, որ ուսումնասիրելով միջնորդությունը, գործում առկա ապացույցներն ու օրենքով սահմանված հիմքերը՝ Դատարանի մոտ ձեւավորվել է ողջամիտ կասկած առ այն, որ հայցվորի պահանջը ժամանակավոր չբավարարելու դեպքում առնվազն չի ապահովվի նրա ենթադրյալ խախտված իրավունքների դատական պաշտպանության իրավունքի իրացման ամբողջական արդյունավետությունը․ «Մինչդեռ, Դատարանի գնահատմամբ, հայցի ապահովման միջոց կիրառելու օրենսդրական հնարավորությունը նախատեսվել է այն անձանց իրավունքների պաշտպանությունն ապահովելու և երաշխավորելու համար, որոնք տարբեր պահանջներով դիմել են դատարան` ակնկալելով իրենց խնդիրների լուծում, սակայն, կախված հանգամանքներից` կան ռիսկեր, որոնք իմաստազրկում են անձի դատական պաշտպանության եւ արդար դատաքննության իրավունքի իրականացումը՝ հանգեցնելով դատական ակտի կատարման ցածր հավանականության (դժվարացման)»,-ասված է որոշման մեջ։ Վերոգրյալի հիման վրա Դատարանը որոշել է, որ սույն գործով ենթակա է կիրառման ՀՀ վարչական դատավարության օրենսգրքի 91-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 1-ին կետով նախատեսված հայցի ապահովման միջոցը, այսինքն՝ պետք է ժամանակավորապես բավարարել հայցվոր կազմակերպության պահանջը։ Նշենք, որ Դատարանի որոշումն ուժի մեջ է մտնում կայացման պահից եւ բողոքարկման ենթակա չէ:   Լուսանկարը՝ «Ազատազէն»-ի ֆեյսբուքյան էջից «Զենքի շրջանառության կարգավորման մասին» օրենքում կատարված լրացումների եւ փոփոխությունների մասին կարող եք կարդալ այստեղ Միլենա Խաչիկյան  
17:28 - 22 օգոստոսի, 2023
28-ամյա տրանս կնոջ սպանության դեպքի առնչությամբ Պաշտպանի աշխատակազմում իրականացվում է սոցցանցերում ատելության խոսքի տարածման մշտադիտարկում

28-ամյա տրանս կնոջ սպանության դեպքի առնչությամբ Պաշտպանի աշխատակազմում իրականացվում է սոցցանցերում ատելության խոսքի տարածման մշտադիտարկում

Մարդու իրավունքների պաշտպանի աշխատակազմում սկսվել է ուսումնասիրություն նախօրեին մամուլում տարածված` Արմավիրի մարզի 28֊ամյա բնակչի սպանության դեպքի առթիվ։ ՄԻՊ-ի գրասենյակից տեղեկացնում են՝ գրություններ են հասցեագրվել պետական իրավասու մարմիններին դեպքի հանգամանքները մանրամասն և բազմակողմանի քննության առարկա դարձնելու պահանջով։ Հաշվի առնելով այն, որ ըստ մամուլի տեղեկությունների` սպանվածը տրանս կին է՝ Պաշտպանն ընդգծում է. իրավասու մարմինների կողմից  գործի քննության շրջանակներում պատշաճ գնահատման պետք է արժանանա այն հանգամանքը, թե արդյոք սպանությունը տեղի է ունեցել տուժողի գենդերային ինքնությամբ պայմանավորված ատելության շարժառիթո՞վ։ Պաշտպանի աշխատակազմի մշտադիտարկումը ցույց է տալիս, որ սոցիալական  ցանցերում տարածվում է ատելության խոսք, արդարացվում է սպանությունը՝ հաշվի առնելով տուժողի տրանս կին լինելու հանգամանքը։ Մարդու իրավունքների պաշտպանը ևս մեկ անգամ ընդգծում է, որ խիստ դատապարտելի է ցանկացած հիմքով ատելության խոսքի և բռնության կոչերի տարածումը, որը լուրջ վտանգ է ներկայացնում մարդու իրավունքների պաշտպանության ամբողջ համակարգի տեսանկյունից և կարող է հանգեցնել ատելության հիմքով հանցանքների կատարմանը։ Պետք է նկատի ունենալ, որ Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությունն ու օրենքները երաշխավորում են բոլորի հավասարությունն օրենքի առջև և բոլոր քաղաքացիների պաշտպանությունը ցանկացած տեսակի բռնությունից կամ դրա սպառնալիքից։
19:47 - 21 օգոստոսի, 2023
Ծովինար գյուղում 50-ամյա տղամարդը 27-ամյա դստերը ֆիզիկական և հոգեկան ցավ է պատճառել․ նա ձերբակալվել է

Ծովինար գյուղում 50-ամյա տղամարդը 27-ամյա դստերը ֆիզիկական և հոգեկան ցավ է պատճառել․ նա ձերբակալվել է

Օրերս համացանցում տեսանյութ էր տարածվել մի կնոջ ֆիզիկական և հոգեկան ցավ պատճառելու մասին: Այս մասին հայտնում է ՀՀ ՆԳՆ Ոստիկանությունը։ ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության ՀԱԱԳՎ անչափահասների հանցավորության և ընտանեկան բռնության կանխարգելման վարչության, Գեղարքունիքի մարզային վարչության և Մարտունու բաժնի ծառայողների համատեղ ձեռնարկած միջոցառումների արդյունքում պարզվել է, որ դեպքը տեղի է ունեցել 2021 թ. մարտ-ապրիլ ամիսներին: Օգոստոսի 19-ին Ծովինար գյուղի 27-ամյա բնակչուհին հրավիրվել է ոստիկանության Մարտունու բաժին և հաղորդում տվել, որ 2021 թ. մայիսին հայրն իրեն ֆիզիկական և հոգեկան ցավ է պատճառել մի արարքի համար, որն ինքը չի կատարել: Նա նաև հայտնել է, որ հոր արարքի պատճառով իրեն շատ նվաստացած է զգացել, հոգեպես ճնշված և ընկճված: 50-ամյա տղամարդը ձերբակալվել և ներկայացվել է նախաքննական մարմին: Նախաձեռնվել է քրեական վարույթ:    
12:11 - 21 օգոստոսի, 2023