Այսօր՝ հուլիսի 17-ին, առավոտյան 8։30-ի շրջանակներում ՀՀ Պաշտպանության նախարարությունը տեղեկացրեց, որ հակառակորդը վաղ առավոտից հերթական ապատեղեկատվությունն է տարածում։ Բանն այն է, որ բջջային օպերատորների բաժանորդներից ոմանք MIL.AM անունից (mil.am-ը ՀՀ ՊՆ պաշտոնական կայքի հասցեն է,- հեղ․) SMS հաղորդագրություն էին ստացել, թե իրավիճակը սահմանին լարված է, եւ հայկական կողմը կորուստներ ունի։ Նախարարությունը հայտարարեց, որ այս տեղեկությունն իրականությանը չի համապատասխանում, եւ որ ՊՆ-ն հաղորդագրության հետ որեւէ կապ չունի։
Հայաստանում բջջային օպերատորները երեքն են՝ «Վիվա-ՄՏՍ», «Յուքոմ» եւ «Բիլայն»։ Պաշտպանության նախարարության անունից կեղծ այդ նամակը ստացել էին «Վիվա-ՄՏՍ» եւ «Յուքոմ» օպերատորների բաժանորդները։
Infocom.am-ը «Վիվա-ՄՏՍ» եւ «Յուքոմ» ընկերությունների մամուլի ծառայություններից ստացավ նույն պատասխանը, ըստ որի՝ վաղ առավոտյան, ներթափանցելով կապի շարժական օպերատորների հետ գործակցող VAS (ավելացված արժեքով ծառայություններ մատուցող) օպերատորներից մեկի համակարգը, հակառակորդին հաջողվել է կարճ հաղորդագրությունների միջոցով ապատեղեկատվություն տարածել առանձին բաժանորդների շրջանում:
Ինչպես ՀՀ պաշտպանության նախարարությունը, այնպես էլ բջջային այս օպերատորները հայտնեցին, որ դա հակառակորդի հերթական ապատեղեկատվությունն է:
Ե՛ւ «Վիվա-ՄՏՍ», ե՛ւ «Յուքոմ» ընկերություններից հայտնեցին, որ մշտական կապի մեջ են VAS օպերատորի հետ, որի մասնագետներն աշխատում են իրենց համակարգի անվտանգությունն ուժեղացնելու ուղղությամբ:
VAS օպերատորը հայտնել է, որ ապատեղեկատվություն ստացած բոլոր բաժանորդներն արդեն ստացել են իրենց ուղարկած հերքումը։
Մեր հարցին՝ VAS օպերատորի հետ կնքած պայմանագրի համաձայն նման իրավիճակներում, օրինակ՝ ապատեղեկատվություն պարունակող հաղորդագրություններ ուղարկելու դեպքում, ո՞վ է համարվում պատասխանատու, բջջայի՞ն օպերատորը, թե՞ VAS օպերատորը, բջջային օպերատորները հստակ պատասխան չտվեցին․ «Վիվա-ՄՏՍ»-ից նշեցին, որ հարցը քննարկելու են ընկերության իրավաբանների հետ, իսկ «Յուքոմ»-ից ասացին, որ, այո, պարզվեց՝ պայմանագիրը վերանայելու անհրաժեշտություն կա։
Ինչպես նշեցինք՝ «Բիլայն»-ի բաժանորդները չեն ստացել հակառակորդի ուղարկած ապատեղեկատվություն պարունակող որեւէ հաղորդագրություն:
Ընկերության մամուլի ծառայությունից Infocom-ին հայտնեցին, որ «Բիլայն»-ի պաշտպանողական համակարգներում կասկածելի ակտիվություն չի գրանցվել, եւ ցանցը գտնվում է մշտադիտարկման տակ՝ հարձակումները կանխելու նպատակով: Միեւնույն ժամանակ՝ հնարավոր է՝ հարձակում եղել է, սակայն «Բիլայն»-ի պաշտպանական համակարգը թույլ չի տվել կոտրել ցանցը։ Մեր հարցին՝ «Բիլայն»-ը օգտվում է նույն VAS օպերատորից, ինչ «Վիվա-ՄՏՍ»-ն ու «Յուքոմ»-ը, ընկերությունը չպատասխանեց։
Այսպիսով, «Վիվա-ՄՏՍ» եւ «Յուքոմ» ընկերությունների պարզաբանումներից կարող ենք ենթադրել, որ այս երկու օպերատորներն օգտվում են ավելացված արժեքով ծառայություններ մատուցող նույն օպերատորից․ այս դիտարկումը մեր զրույցում չհերքեցին նաեւ երկու ընկերություններից, ինչը նշանակում է, որ հակառակորդը, այնուամենայնիվ, կոտրել է ոչ թե մի քանի ցանց, այլ մեկ օպերատորի։ Իսկ այդ օպերատորը, ինչպես վերեւում հայտնեցինք, վստահեցրել է, որ աշխատում են իրենց համակարգի անվտանգությունն ուժեղացնելու ուղղությամբ: Բջջային օպերատորներն այս պահին որեւէ այլ տեղեկություն եւ պարզաբանում չեն հայտնում։
Հայարփի Բաղդասարյան
comment.count (0)